MalaAkademia.glogow.pl - Najlepsze kursy w Głogowie! Nauczymy Cię! Skutecznie.
Baner Konferencja i warsztaty „Twój pomysł, nasze pieniądze – ZAŁÓŻ WŁASNĄ FIRMĘ” 22.03.2017 g.10.00 Zamek w Głogowie
2015-08-13 Nowa kuchnia dla przedszkolaków @Przedszkole Publiczne nr 20 (fot. UM Głogów)

Przedszkolakom będzie cieplej

6 głogowskich przedszkoli zostanie poddanych termomodernizacji. Projekt przebiegnie w dwóch fazach. Pierwsza w tym roku. Druga w roku 2018.

Wygląd niektórych głogowskich placówek często pozostawia wiele do życzenia. Budynki bywają szare, brudne i zdają się pamiętać minioną epokę. Z takim problemem zmaga się część głogowskich przedszkoli. Dzieci zamiast uczęszczać do kolorowych i radosnych placówek muszą oglądać szare i odrapane mury. Do tego maluchom bywa zimno. Zwłaszcza gdy na zewnątrz panują niskie temperatury. Jest to wynik m.in. starej elewacji, nieszczelnych okien, a co za tym idzie znacznych ubytków ciepła.

Władze naszego miasta postanowiły zmienić taki stan rzeczy. W związku z tym już niedługo zostanie przeprowadzona termomodernizacja kilku głogowskich przedszkoli. Obejmie ona 6 placówek:

  • przedszkole nr 3 przy ul. Aleja Wolności 72
  • przedszkole nr 6 przy ul. Gustawa Morcinka 6
  • przedszkole nr 17 przy ul. Królewska 14
  • przedszkole nr 9 przy ul. Perseusza 3
  • przedszkole nr 10 przy ul. Obrońców Pokoju 14
  • przedszkole nr 21 (filia przy ulicy Jagiellońskiej)

Pierwsze trzy wymienione placówki zostaną poddane pracom już w tym roku: — Oczywiście najbardziej optymalnym okresem dla zakończenia termomodernizacji w tych przedszkolach są wakacje — twierdzi prezydent miasta Rafael Rokaszewicz.

Analogiczne prace przy kolejnych trzech przedszkolach zostaną podjęte w przyszłym roku.

Większość prac będzie przebiegać na zewnątrz budynków. Chodzi tutaj o elewacje, nowe otynkowanie, a także ocieplenia stropodachów. Prace przy tych ostatnich dotyczą 5 placówek. Z kolei w budynkach, gdzie wcześniej nie były wymieniane okna, zostaną one wymienione na nowe i szczelne.

Ponadto wszystkie grzejniki będą wyposażone w głowice termostatyczne — kontynuuje prezydent — Chodzi o to, aby kontrolować przepływ ciepła. Będziemy także dążyli do tego, aby personel placówek został odpowiednio przeszkolony w zakresie zmaksymalizowania korzystnych efektów termomodernizacji.

Prezydent zaznaczył, iż należy unikać sytuacji, w których placówki takie jak przedszkola pozbawione są głowic termostatycznych. Brak głowic sprawia, iż przepływ ciepła jest nieregulowany. To z kolei oznaczana znaczne ubytki ciepła.

Głogowski projekt termomodernizacji przedszkoli zakłada, że oszczędność energii w tych placówkach może osiągnąć aż 40%.

O tym kto zostanie wykonawcą termomodernizacji rozstrzygnie przetarg. Koszt całej inwestycji to około 4 mln. złotych, przy czym prawie 3 mln. (dokładnie 2 919 000 zł) pochodzi z funduszy unijnych.

Prezydent zaznaczył także, iż poza termomodernizacją przedszkoli niebawem zostaną podjęte kroki mające na celu ocieplenie Gimnazjum nr 1 przy ulicy Generała Władysława Sikorskiego. Jednak w związku z inną strukturą budynku prace wymagają nieco większych nakładów czasowych.

TutajGLOGOW.pl 2017-03-07 Dolnośląski Klaster Edukacyjny PWSZ Głogów Przemysław Bożek

Szansa na wzrost zatrudnienia w regionie? Dolnośląski Klaster Edukacyjny rośnie w siłę

We wtorek 07 marca br. na terenie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Głogowie spotkali się reprezentanci Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej z przedstawicielami Dolnośląskiego Klastra Edukacyjnego. Zamysł spotkania był prosty – zjednoczyć siły na gruncie edukacji, biznesu i gospodarki, po to aby młodzi ludzie w przyszłości mieli większe szanse na dobrze płatną i satysfakcjonującą pracę.

Funkcjonujący w wielu krajach model edukacji oparty na ścisłej współpracy pomiędzy placówkami oświatowymi, a szeroko rozumianym biznesem znalazł swoje odzwierciedlenie również w Głogowie. tego rodzaju kooperacja wciąż stanowi pewnego rodzaju eksperyment, ponieważ nie można być pewnym, że rozwiązania funkcjonujące gdzie indziej sprawdzą się u nas. Jednak zarówno władze krajowe, jak i lokalne często podejmują działania zmierzające w tę stronę. I często przynosi to wiele korzyści. Dolnośląski Klaster Edukacyjny stanowi tutaj najlepszy przykład.

Dolnośląski Klaster Edukacyjny – 0 co chodzi?

Dolnośląski Klaster Edukacyjny (DKE) to jeden z trzech klastrów działających w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (LSSE). Dwa pozostałe to Dolnośląski Klaster Motoryzacyjny oraz Dolnośląski Klaster Lotniczy. Samo pojęcie klastra, zgodnie z definicją Ministerstwa Gospodarki, to nic innego, jak elastyczna forma współpracy między trzema grupami podmiotów:

  • przedsiębiorstwami
  • jednostkami naukowo-badawczymi
  • władzami publicznymi

Współpraca ta ma za zadanie wytworzyć środowisko ułatwiające interakcję i kooperację między poszczególnymi aktorami narodowych i regionalnych systemów innowacji. Innymi słowy, chodzi o to, aby szkoły, biznes i gospodarka połączyły siły i pomogły młodym ludziom w odnalezieniu się na coraz mniej pewnym i wciąż zmieniającym się rynku pracy.

Jako Dolnośląski Klaster Edukacyjny i jako strefa pośredniczymy w działaniach na styku nauki i biznesu których kierunek działań skupia się na poszukiwaniu rozwiązań służących zapewnianiu pracy dobrze przygotowanym do zawodu młodym ludziom – mówi Krzysztof Sadowski, wiceprezes LSSE.

Nowi członkowie Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej LSSE

Legnica Specjalna Strefa Ekonomiczna jest liderem Dolnośląskiego Klastra Edukacyjnego. Działa ona pod patronatami Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej. LSSE posiada również wielu liczących się na Dolnym Śląsku partnerów. Są nimi m.in.: polkowicki Sitech, Sanden, Volkswagen, ale także wiele innych firm działających w regionie.

Generalnie chodzi o łączenie potencjału zawodowego i biznesowego – mówi Przemysław Bożek, dyrektor departamentu komunikacji i promocji LSSE.

TutajGLOGOW.pl 2017-03-07 Dolnośląski Klaster Edukacyjny PWSZ Głogów Krzysztof Sadowski LSSEDzisiejszy dzień był dla DKE bardzo ważny, gdyż do grona partnerów dołączyły dobrze znane głogowianom szkoły, firmy i instytucje: Gmina Wiejska Głogów, Gmina Jerzmanowa, Muzeum Archeologiczno-Historyczne, NTI Nowoczesne Techniki Instalacyjne Sp. z o.o., Certus Głogów, II Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Samochodowych i Budowlanych, Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Głogowie, Zespół Szkół Ekonomicznych, a także Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie.

Co to oznacza dla młodych ludzi?

Z całą pewnością rozszerzenie działalności LSSE i wzbogacenie DKE o nowych członków może przyczynić się do wzrostu zatrudnienia w rozwijających się branżach, również w branży motoryzacyjnej i lotniczej. Ponadto w grę wchodzą praktyki zawodowe dostosowywane ściśle do określonych kierunku kształcenia, tak aby młody po ukończeniu szkoły miał możliwość szybkiego zatrudnienia. Nie można pominąć również tzw. klas patronackich, których koncepcja sprowadza do tego, iż dana klasa działa pod patronatem i przy wsparciu określonej firmy.

Szybkie połączenie kolejowe na trasie Głogów – Legnica

Coraz więcej głogowskich połączeń kolejowych zostaje zlikwidowanych a tablica z rozkładem jazdy PKP pustoszeje. Obecnie bez przesiadki można dojechać stąd tylko do takich większych miast, jak: Zielona Góra, Wrocław, Szczecin, Przemyśl i Katowice. Nie ma chociażby dojazdu pociągów osobowych do pobliskiego Leszna czy byłej stolicy województwa – Legnicy. To ostatnie jednak ma szansę się zmienić, gdyż planowane są prace na trasie Głogów – Legnica a czas przejazdu ma być rekordowo krótki.

Kiedyś kupując bilet z Głogowa do Wrocławia trzeba było podać, przez jaką miejscowość chce się jechać – czy przez Legnicę, czy przez Ścinawę. Obecnie nie jest to konieczne, bo na trasie Głogów – Legnica kursują tylko pociągi towarowe, których prędkość nie przekracza 50km/h. Jak podaje Radio Wrocław: ograniczenia te wynikają z częstych ruchów tektonicznych związanych z działalnością kopalń „Polskiej Miedzi”. Zdaniem Piotra Rachwalskiego, prezesa Kolei Dolnośląskich, współczesna technika pozwala jednak na budowę linii konkurencyjnej dla samochodowej trasy szybkiego ruchu: Te ruchy górotworu są normalne na terenach, gdzie prowadzone są tego typu prace. Na Górnym Śląsku kolejarze radzą sobie ze szkodami górniczymi. Tam są odcinki, gdzie co roku dodaje się kilka metrów torów, by uzyskać połączenie. Nie jest to jakaś kosmiczna technologia i to wszystko można zrobić – wyjaśnia Rachwalski. 

Połączenie kolejowe, które pozwoliłoby szybko przemieścić się między miastami Zagłębia Miedziowego, byłoby atrakcyjnym rozwiązaniem nie tylko od strony turystycznej, ale i powstałaby alternatywa dla pracowników, aby dojechać do hut czy kopalń. Codziennie autobusami jeździ tu kilkanaście tysięcy pracowników – stąd wniosek, że transport zbiorowy jest dobrym rozwiązaniem.

Prezydent Lubina Robert Raczyński uważa, że to w końcu pozwoli na stworzenie kolei aglomeracyjnej: Zależy nam na budowaniu linii kolejowej Legnica – Lubin – Polkowice – Głogów. Tym bardziej, że sieć, która biegnie od Lubina na Głogów łączy wszystkie kopalnie, wszystkie strefy ekonomiczne. Jeśli my nie będziemy rozwijać alternatywnej komunikacji, to przestaniemy się rozwijać – mówi Raczyński.

Nasza redakcja dowiedziała się jednak, że obecnie planowane są prace na jednym odcinku tej trasy. Inwestorem, który przeprowadzi rewitalizację blisko 40-kilometrowej linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zadanie to, (pn. „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów) ujęte jest w Krajowym Programie Kolejowym na liście  podstawowej. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach projektu unijnego w aktualnej perspektywie finansowej UE POliŚ 2014 – 2020.

Mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: Rewitalizację linii planujemy przeprowadzić w latach 2018-2020. Jest już opracowana dokumentacja przedprojektowa/ studium wykonalności/ dla przyszłych prac. W ciągu najbliższych tygodni zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy.

Zakres przewidzianych robót budowlanych, oprócz przebudowy samych torów, obejmuje m.in.: przejazdy kolejowe, obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty, przepusty), sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na stacjach i przystankach tej linii zostaną przebudowane perony do obowiązujących obecnie standardów. Planowana jest budowa nowego przystanku „Lubin Stadion”.

Wykonanie rewitalizacji znaczne poprawi stan linii, umożliwiając prowadzenie ruchu pociągów z prędkością do 120 km/h (towarowych do 100 km/h). Obecnie na tej linii obowiązuje maksymalna prędkość do 50 km /h i prowadzony jest tylko ruch towarowy  (15-20 pociągów na dobę). Trasa ta na dolnośląskiej sieci kolejowej pełni ważną „łącznikową” rolę pomiędzy dwoma magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką łączącą Wrocław – Głogów –  Zieloną Górę – Szczecin) – dodaje Bohdan Ząbek. Inwestycja ta umożliwi również płynniejsze prowadzenie ruchu towarowego.

Głównym efektem wykonanych robót będzie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy kluczowymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą,  Lubinem i Głogowem. W internecie pojawiły się już luźne szacunki, z których wynika, iż dojazd od pierwszej do ostatniej stacji na tej trasie, nie przekroczy pół godziny. W chwili obecnej, aby dojechać pociągiem z Głogowa do Legnicy, należy przesiąść się aż we Wrocławiu, przez co podróż trwa nawet 3 godziny. Czy uda się zrealizować zaplanowaną inwestycję, dowiemy się w najbliższych latach.  Wstępny, szacunkowy jej koszt to kwota ok. 250 mln zł.

Warto jednak zainwestować w dolnośląską kolej, ponieważ jej historia jest bogata i sięga aż pierwszej połowy XIX wieku, kiedy to (jak podaje http://www.koleje.szprotawa.org.pl/) 22 maja 1842 roku  dokonano otwarcia pierwszego połączenia. Była to linia Wrocław – Oława, która liczyła nieco ponad 26 kilometrów długości. Jeszcze w 1842 roku dokonano przedłużenia tej linii do miasta Brzeg. Otwarcie tego odcinka nastąpiło 3 sierpnia 1842 roku, tak więc do końca roku z Wrocławia można było koleją dojechać do Brzegu pokonując łącznie 42 kilometry. Sam dworzec kolejowy we Wrocławiu ulokowano w południowej części miasta, w pobliżu obecnego dworca głównego. Nosił on nazwę Dworzec Górnośląski a wybudowano go w 1842 roku. Następnie już w 1843 roku dokonano rozbudowy sieci kolejowej. Najpierw oddano do użytku przedłużenie linii w kierunku Górnego Śląska. Był to odcinek Brzeg – Opole, który otwarto 29 maja 1843 roku. 29 października tego samego roku otwarto połączenie Wrocław – Świebodzice. Było ono pierwszym w kierunku południowo – zachodnim. Dworzec kolejowy we Wrocławiu ulokowano na zachód od Starego Miasta, i był to obecny Dworzec Świebodzki, który nosił  wtedy nazwę Dworzec kolei Wrocławsko – Świebodzickiej.

TutajGLOGOW.pl 170-lecie kolei w Głogowie pociąg dworzec kolejarzeRok 1844 był okresem dalszej rozbudowy kolei dolnośląskich. Oddano wtedy do użytku następujące odcinki: Jaworzyna Śląska – Świdnica (tym samym Jaworzyna Śląska stała się pierwszym węzłem kolejowym na Dolnym Śląsku) oraz Wrocław – Legnica. W 1845 roku dokonywano przedłużeń istniejących szlaków. Oddano wtedy do użytku trasy kolejowe: Legnica – Bolesławie coraz Opole – Kędzierzyn – Gliwice – Świętochłowice. Już rok później nastąpiła dalsza rozbudowa, dzięki której postały połączenia: Kędzierzyn – Racibórz; Bolesławiec – Wegliniec – Iłowa – Żary – Jasień – Lubsko – Gubin; Świętochłowice – Katowice – Mysłowice oraz Jankowa Żagańska – Żagań – Szprotawa – Głogów. W następnych latach otwarto połączenia do Grodkowa, Zgorzelca oraz Nysy.

Umowa na remont Alei Wolności w Głogowie podpisana

Każde miasto, aby nie tracić blasku, musi inwestować w renowację budynków, zadbanie o tereny zielone i miejsca rekreacji oraz trakty komunikacyjne. Odpowiedni stan dróg i chodników jest niezbędny, aby mieszkańcy czuli się nie tylko komfortowo, ale i bezpiecznie. W Głogowie są jeszcze ulice, które od wielu lat nie mogą doczekać się remontu. Jedna z nich swoją renowację rozpocznie już wiosną tego roku.

We wtorek 10 stycznia 2017 roku prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz i Ksawery Kossowski prezes głogowskiej firmy Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego podpisali umowę na rozbudowę Al. Wolności. Prace drogowe rozpoczną się w maju od remontu chodnika (prawa strona – od ronda przy Placu 1000 –lecia do skrzyżowania z ul. Jedności Robotniczej) oraz pierwszego fragmentu drogi od Placu 1000-lecia. W ramach przygotowań do tej dużej inwestycji m.in. opracowana zostanie tymczasowa organizacja ruchu. Koszt prac przy Al. Wolności to 9.199.000,16 zł brutto.

Mówi prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz: To duża i znacząca inwestycja. Głogowianie czekali na ten remont bardzo długo. Choć prace rozłożone są na 4 lata, nie oznacza to, że Al. Wolności będzie przez cały czas zamknięta. Chcemy tak skumulować prace drogowe, by jak najmniej utrudniały życie mieszkańcom – oraz dodaje – Swój udział w przebudowie będzie miała także głogowska PWiK – w pasie drogowym wymieni własne sieci. 

Prezydent złożył już wniosek do Ministerstwa Środowiska o środki na obsadzenie terenów miasta dodatkowymi zielonymi ekranami. W tym wniosku zawarto także zieleń na Al. Wolności. Rafael Rokaszewicz również dopowiada: Będziemy zwracać się także, razem z powiatem głogowskim, z wnioskiem do Urzędu Marszałkowskiego o środki na rewitalizację tej ulicy. Przypomnę, że stosowną uchwałę – Lokalny Program Rewitalizacji – rada miejska przyjęła jednogłośnie.

 

Warto w tym miejscu wspomnieć, iż Park Słowiański, który graniczy właśnie z Aleją Wolności, również jest rewitalizowany. Oto, co na temat związanych z tym planów mówił prawie rok temu prezydent Rokaszewicz: Sam projekt zakłada wykonanie ścieżek, nowej infrastruktury oświetleniowej, czyli lamp, małej architektury, ławek, koszy na śmieci. Przewidujemy też remont Pomnika Koalicji Antyhitlerowskiej oraz małej fontanny od strony Alei Wolności. Jednym z ważniejszych i moim zdaniem najatrakcyjniejszym punktem tego parku będzie nowy plac zabaw stylizowany na gród średniowieczny. Po latach dyskusji na temat Parku Słowiańskiego przystępujemy do działania, jednak całe przedsięwzięcie będzie trwać kilka lat.

W późniejszym etapie miała być wyremontowana główna fontanna w parku: Temat dużej fontanny jest przedmiotem innego opracowania, zupełnie innej dokumentacji i innego pozwolenia. Jest to zupełnie odmienny zakres zadania. Póki co mówimy o planowanej rewitalizacji parku, z wyłączeniem dużej fontanny. W tym roku przystąpimy do części prac. Zajmiemy się przede wszystkim pomnikiem. Ma on odzyskać swój blask. Oprócz elewacji, wymienimy całe schody, które nie będą już pokryte płytkami jak w chwili obecnej. Zastąpi je materiał szlachetny w postaci granitu. Nową jakość prezentować też będą ścieżki parkowe. Żużel zastąpi naturalny gruz, pochodzący z materiałów szlachetnych. W tym roku na rewitalizację parku mamy przeznaczone około 900 tysięcy złotych. Zależy nam, by oprócz pomnika wykonać najważniejsze prace – dodał Prezydent.

Duże inwestycje w kolejnictwie na Dolnym Śląsku

Szybciej i wygodniej pojedziemy w 2021 r. ze Świdnicy do Wrocławia i z Dzierżoniowa do Legnicy. Nowe przystanki zwiększą dostępność do kolei regionalnej. W poniedziałek podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Gł. – Świdnica i Legnica – Dzierżoniów Śląski.

Realizowane wspólnie z PKP PLK inwestycje to ważny element rozbudowy potencjału kolei regionalnych na Dolnym Śląsku. To również kolejny etap tworzenia kolei aglomeracyjnej. Mówi Jerzy Michalak członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego: Stale pracujemy nad doskonaleniem kolei aglomeracyjnej. Linia nr 285 jest jej ważną składową. Bardzo się cieszę, że już w 2020 roku linia zostanie uruchomiona w nowym, bezpiecznym i komfortowym standardzie. Zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej. W tym miejscu warto podziękować nie tylko urzędnikom i pracownikom PLK, ale też wszystkim ruchom miejskim, które postulowały realizację tego zadania.

Koleją dojechać będzie można pod Ślężę i do Świdnicy. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” zapewni sprawniejsze i krótsze podróże dzięki wyposażeniu linii w niezbędne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki i telekomunikacji. Planowana jest również budowa nowych przystanków pod warunkiem uzyskania pozytywnej rekomendacji w studium wykonalności. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz roboty związane z poprawą stanu obiektów inżynieryjnych. Realizacja projektu zapewni większą dostępność mieszkańcom do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym specjalnej strefy ekonomicznej – podstrefy Wrocław – Kobierzyce. Krótsze będą też podróże do Wrocławia. Lepsze wykorzystanie możliwości kolei wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, tym samym na zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego.

Szacowana wartość projektu przekracza 166 mln zł. Wkład UE to 85% czyli prawie 115 mln zł. Studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.

Mówi Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski: W ramach naszego RPO ogromne pieniądze przeznaczamy na rozwój kolei. Inwestujemy zarówno w nowoczesny tabor, jak i modernizacje linii kolejowych. W sumie na rewitalizację infrastruktury kolejowej przeznaczymy ponad 300 mln złotych. Dzisiejsza umowa dotyczy modernizacji trzech linii, jej wartość to ok. 240 mln złotych, z czego 170 mln złotych będzie pochodzić z dolnośląskiego RPO.

Od 2021 r. szybciej dojedzie się z Legnicy do Dzierżoniowa. Celem projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów” jest zwiększenie dostępności kolei i rozwój społeczny i gospodarczy regionu. Na trasie pociągi pojadą szybciej i poprawi się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach. Projekt obejmować będzie rewitalizację ok. 40 km linii kolejowej Legnica – Dzierżoniów (nr 137). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe jest również wybudowanie nowych przystanków, co ew. wykaże studium wykonalności

Wartość projektu to prawie 80 mln zł,a szacowany wkład UE 85% tj. ponad 55 mln zł. Również w tym przypadku studium wykonalności powstanie do roku 2019, a realizacja w trybie „Projekt i Budowa” potrwa do końca roku 2020.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują kolejne projekty na Dolnym Śląsku, warte ponad 240 mln zł. Zapewnią one krótsze i bezpieczniejsze podróże mieszkańcom regionu i aglomeracji wrocławskiej. Dzięki nim wygodniejsze będą również połączenia dalekobieżne z Dolnego Śląska do innych województw podsumowuje Andrzej Kudła z-ca dyrektora Śląskiego Regionu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekty realizowane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Ponad 10,6 miliona złotych dla Głogowskiego Szpitala Powiatowego

Najwyższej klasy artroskop, wyposażona w nowoczesny sprzęt pracownia endoskopowa oraz ginekologiczne USG najnowszej generacji trafią do Głogowskiego Szpitala Powiatowego. Będzie to możliwe dzięki pozyskaniu dodatkowych środków finansowych od Banku Gospodarstwa Krajowego.

Inwestycja w zdrowie chyba u większości osób nie budzi zastrzeżeń. Człowiek nie ma nic cenniejszego, niż swoje życie oraz życie osób, na których mu zależy. We wszystkich życzeniach świątecznych cały czas pojawia się formułka, w której życzy się przede wszystkim właśnie zdrowia. Jest to bardzo logiczne, ponieważ to dzięki niemu można normalnie funkcjonować w społeczeństwie i cieszyć się każdym kolejnym dniem. Choroba zabiera ludziom i energię, i siłę, ale i czas, którego nikt im nie zwróci, dlatego tak ważna jest profilaktyka oraz szybkie diagnozowanie i leczenie. Najlepiej do tego nadają się szpitale jak najmniej oddalone od miejsca zamieszkania. Tym ważniejszy jest fakt, że głogowski szpital nadal dąży do rozwoju oraz podwyższania standardów medycznych w swojej placówce. Zgodnie z umową szpital ten otrzyma dwa kredyty – konsolidacyjny i inwestycyjny, które pozwolą na rozwój głogowskiej lecznicy.

Pierwszy z nich, konsolidacyjny, pozwoli na płynną spłatę długoterminowych zobowiązań placówki, wobec instytucji finansowych (ich poziom  przekraczał 9.600.000zł). Dzięki obsłudze zobowiązań finansowych Głogowski Szpital Powiatowy środkami konsolidującego kredytu Banku Gospodarstwa Krajowego rocznie „zaoszczędzi” kilkaset tysięcy złotych. Uwolnione w ten sposób środki szpital będzie mógł w najbliższej przyszłości przeznaczać na rozwój działalności medycznej.

Warunkiem udzielenia kredytu było przedstawienie przez szpital wiarygodnego planu działalności jednostki w kolejnych latach. Zarząd Głogowskiego Szpitala Powiatowego we współpracy z kadrą medyczną opracował Strategiczny Planu Rozwoju Spółki na lata 2017-2021, który uzyskał bardzo wysoką ocenę specjalistów finansowych BGK.

Przy udzielaniu kredytu istotne było ustanowienie odpowiednich zabezpieczeń, wśród których szczególnie ważne są gwarancje, jakich udzieli Powiat Głogowski, który dla banku jest potwierdzeniem wiarygodność i stabilność transakcji.

Szpital otrzyma również finansowanie w wysokości miliona złotych, przeznaczone na bieżące cele inwestycyjne. Za środki otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego zakupiony będzie densytometr, artroskop z wyposażeniem umożliwiającym specjalistyczne rekonstrukcje stawów oraz kompletnie wyposażona zostanie pracownia endoskopowa. Nowoczesny sprzęt trafi również na oddział ginekologiczno–położniczy, który zyska USG najnowszej generacji. Dzięki temu możliwe będzie jeszcze dokładniejsze badanie pacjentek na każdym etapie ciąży.

Gama świadczonych usług ma być odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Głogowa i regionu Zagłębia Miedziowego, w tym pracowników KGHM, którego Fundacja częściowo również współfinansuje zakup artroskopu. Nowy sprzęt będzie oddany do dyspozycji pacjentów głogowskiego szpitala już w pierwszej połowie 2017 roku.

 

 

Nadchodzące Wydarzenia

Mar
28
wt
12:00 Happy Hours
Happy Hours
Mar 28@12:00 – 17:00
Happy Hours
Kawiarnia Piwnica Artystyczna Pod św. Mikołajem codziennie oferuje głogowianom Happy Hours. Od 12.00 do 17.00 lane będzie czeskie piwo oraz w pełni naturalne soki w obniżonej cenie. Dodatkowo pracownicy gorąco zapraszają na letnie ochłodzenie mrożoną[...]
12:00 Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Mar 28@12:00 – 17:00
Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Kawiarnia Piwnica Artystyczna Pod św. Mikołajem codziennie oferuje głogowianom Happy Hours. Od godz. 12:00 do 17:00 lane będzie czeskie piwo oraz w pełni naturalne soki w obniżonej cenie. Dodatkowo pracownicy gorąco zapraszają na letnie ochłodzenie[...]
15:30 Głogowska Rewia Graffiti @ MOK, sala widowiskowa
Głogowska Rewia Graffiti @ MOK, sala widowiskowa
Mar 28@15:30 – 20:00
Głogowska Rewia Graffiti @ MOK, sala widowiskowa
GŁOGOWSKA REWIA GRAFFITI: wtorki, 15.30 – 20.00 – MOK – sala widowiskowa i Wentylatornia czwartki, 15.30 – 20.00 – MOK – sala widowiskowa i Wentylatornia Opłata: 75zł Prowadzący: Mieczysława i Zdzisław Krawczonkowie Na zajęcia wokalno-taneczne[...]
16:30 AMICUS: Daj się wybiegać! @ Głogowskie Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom AMICUS
AMICUS: Daj się wybiegać! @ Głogowskie Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom AMICUS
Mar 28@16:30 – 19:30
AMICUS: Daj się wybiegać! @ Głogowskie Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom AMICUS | Głogów | Województwo dolnośląskie | Polska
„Daj się wybiegać” to akcja prowadzona przez Głogowskie Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom „Amicus”. Wszystkie zainteresowane osoby mają możliwość spacerowania ze zwierzętami, co zapewni im potrzebną dawkę ruchu. Zapraszamy!
17:00 Kreatywka – zajęcia plastyczne d... @ Sala plastyczna MCK Mayday
Kreatywka – zajęcia plastyczne d... @ Sala plastyczna MCK Mayday
Mar 28@17:00 – 18:30
Kreatywka - zajęcia plastyczne dla dzieci 7-12 lat @ Sala plastyczna MCK Mayday
KREATYWKA, zajęcia plastyczne dla dzieci 7-12 lat wtorki, godz. 17.00 – 18.30 sala plastyczna MCK Mayday prowadząca: Agnieszka Wilczyńska-Urbanowska Opłata: 35zł/miesięcznie Serdecznie zapraszamy!
19:30 Wtorkowa zumba w MCK Mayday @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
Wtorkowa zumba w MCK Mayday @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
Mar 28@19:30 – 20:30
Wtorkowa zumba w MCK Mayday @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
Młodzieżowe Centrum Kultury Mayday zaprasza na zajęcia zumby, które prowadzi Mateusz Śmikiel. Lekcje odbywają się w każdy wtorek oraz czwartek w sali koncertowej. wtorki, godz. 19:30 – 20:30 – sala koncertowa MCK MAYDAY czwartki, godz.[...]
20:00 Teatr Jednego Mostu @ MOK, sala widowiskowa
Teatr Jednego Mostu @ MOK, sala widowiskowa
Mar 28@20:00 – 22:00
Teatr Jednego Mostu @ MOK, sala widowiskowa
Miejski Ośrodek Kultury zaprasza na próby „Teatru Jednego Mostu”, które odbywają się w każdy wtorek i czwartek w godz. 20:00 – 22:00 w sali widowiskowej MOK. Instruktorem grupy jest Michał Wnuk. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Mar
29
śr
10:00 Chór Radocha @ Wentylatornia MOK
Chór Radocha @ Wentylatornia MOK
Mar 29@10:00 – 12:00
Chór Radocha zaprasza wszystkich zainteresowanych seniorów na zajęcia, które odbywają się w każdą środę w godz. 10:00 – 12:00. Opiekun grupy: Helena Kamińska. Zapraszamy!
10:00 Sztuki walki z Bartoszem Derenow... @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
Sztuki walki z Bartoszem Derenow... @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
Mar 29@10:00
Sztuki walki z Bartoszem Derenowskim @ Młodzieżowe Centrum Kultury MAYDAY (MCK Mayday)
JUŻ DZIAŁAJĄ w MCK MAYDAY! Zajęcia różnego rodzaju SZTUK WALKI, prowadzone przez BARTOSZA DERENOWSKIEGO. BARTOSZ DERENOWSKI – utytułowany zawodnik w brazylijskim Ju Jitsu i SUBMISSON FIGHT. Medalista Mistrzostw Europy, Wielkiej Brytanii, Szkocji i Polski. Zajęcia[...]
12:00 Happy Hours
Happy Hours
Mar 29@12:00 – 17:00
Happy Hours
Kawiarnia Piwnica Artystyczna Pod św. Mikołajem codziennie oferuje głogowianom Happy Hours. Od 12.00 do 17.00 lane będzie czeskie piwo oraz w pełni naturalne soki w obniżonej cenie. Dodatkowo pracownicy gorąco zapraszają na letnie ochłodzenie mrożoną[...]
12:00 Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Mar 29@12:00 – 17:00
Piwnica Artystyczna: Happy Hours @ Piwnica Artystyczna pod Św. Mikołajem
Kawiarnia Piwnica Artystyczna Pod św. Mikołajem codziennie oferuje głogowianom Happy Hours. Od godz. 12:00 do 17:00 lane będzie czeskie piwo oraz w pełni naturalne soki w obniżonej cenie. Dodatkowo pracownicy gorąco zapraszają na letnie ochłodzenie[...]
15:15 MOK: Dziecięca sekcja plastyczna @ MOK, sala plastyczna
MOK: Dziecięca sekcja plastyczna @ MOK, sala plastyczna
Mar 29@15:15 – 16:00
MOK: Dziecięca sekcja plastyczna @ MOK, sala plastyczna
DZIECIĘCA SEKCJA PLASTYCZNA: Dzieci 4-7 lat poniedziałki i środy, godz. 15.20 – 16.00 sala plastyczna MOK prowadząca Joanna Kinder Bezpłatnie, po uprzednim zapisaniu dziecka w BOK. Zapraszamy!

Twitter

POWIADOM NAS

Jeśli jesteś świadkiem jakiegoś ważnego wydarzenia, wiesz o czymś istotnym, chcesz nas o czymś poinformować?

FORUM

Masz coś do powiedzenia? Rozmawiaj, komentuj, dyskutuj - wypowiedz się!

OGŁOSZENIA

Dodawaj ogłoszenia szybki, sprawnie i całkowicie za darmo!

REKLAMUJ SIĘ

Skuteczna promocja działań, usług i produktów. Prowadzisz własną działalność? Reklamuj się tanio & skutecznie!

X